Преведох обясненията от сайта, и ето какво се получи.
A Gambeson Pattern for Byzantine Re-enactment
Peter Beatson (NVG Miklagard)________________________________________
Представяне
Направих този гамбесон (фигура 1) през 1997. Проектирах го така, че да пастне под ризницата/бронята и със специялна подплатена яка го нося и за стрелба със лък [1]. Исках да избегна слабите места и обемисти шевове подмишниците, така че аз дойдох с остри странични панели, които се вписват в шева на ръката, за да покрие тази област.Това не е гледано от никой източник – по – скоро е ранна и средна (период) Византииска риза намерена в пещерите на Маназан , както е публикувано в Турция [2] която е била със същата конструкция/кройка!
Конструкция/Кройка
Използвах тежък тъкан индииски памук за външният слой, и лек памук за подплата, и на двойният слой за подложка (това е направено от отпадаците памук, с около 6мм дебелина). Don’t release the authenticity hounds yet! Памука (bambax) е често срещан през 10ти век в Византииските военни ръководства. [3]. Такаче тази ватирана дреха която слжи за текстилна броня може ли да се нарича бамбакион( bambakion)? [4]. Ако реконстоирате Западна Европа може да замените материялите с лен и вълна – базирани материали.
1. Отмерете еднакви външни и вътрешни слоеве – Кройка и схема за рязане (фигура 2). Добавете 2 см ширина на всички ръбове, които ще бъдат обединени. Не е необходимо да добавите ширина в подгъви, ако ще да ги направя с отделни задължителни ленти, но ако сте "аз" кант им позволяват 3 см или в зависимост от дебелината на вашата вата(подплънка/уплатняваща част). Изрежете и зашиите заедно облицовъчни парчета и проверете дали си пасват по тялото - да не са прекалено стегнати! Направете измервания ако е необходимо, и изрежете ненужният плат. Ако не започват да се прибират под и завърши суровите ръбове по-късно, overlocking или зиг-zagging тях на този етап би било разумно. Изрежете подложка слой (а), без никаква допълнителна ширина на шева. Колко дебела да бъде подложка? Това зависи от това дали е "самостоятелена" броня или просто ще допълва друга броня [5]. .Слепи всички слоеве заедно във сички секции [6] за тъкани (занаятчийски работилници). Това ще предържа „сандвича“ докато го прешиете.
2. Quilting.Реших да го прешия вертикално съгласно някой находки от 10ти век.(кападокова фреска) [7]. Разбира се има и други вариянти на прешиване [8]. Quilting преди сглобяване на дрехата е много по-лесно! Quilt на 5 см или по-малко, за да може ватата да пастне здраво на мястото си. Забележка ръкавите са ватирани надлъжно, а не през.Започни от външните редове , след това по средата и след това в края.
3. Завършване на китките и връта. Открих по – лесен начин да на направите това преди финалният резултат. Можете да направите самостоятелни ръбове на китките като подгънете навътре допълнителната ширина/дължина на плата и го зашиете, или да използвате лента от същият плат или плат с контрастен цвят(близак на този от който е дрехата Грубо одеяло зашити слоя заедно отрязани краища, за да се намалят големите размери, преди да ги покрива с обвързващи ленти.
4. Събрание. Зашийте чрез външни слоя не само, уплътнение Прикрепете ръцете до тялото. Зашийте изм. От китката, поставяне на страничните панели, преди достигане на подмишниците. Продължи, шиене на страничните панели на тялото. Подстригване по-ниска подгъва и "край" или да го обвърже както е посочено по-горе. Добавяне на връзки с цепка на шията.
INSERTS: трябва да се разшири към подгъва на полата - това може да се постигне чрез изгарянето на тялото или странични панели, или по-автентично чрез добавяне на триъгълни панели между тях, както е показано тук
---- вземете измерването на гърдите.Добавете около 15 cm. Разделено на 2.
Изваждате ширина на тялото, т.е.. рамото до рамо . резултатът е широчината на всяка страна панел
Очевидно тази кройка е за гамбезон от ранното и зрялото средновековие от 5-6 век до 12-13 век.